Andělé

26.12.2022

   A s každým nádechem bodavě přítomně zaleskne se čerstvý vzduch v plicích jak ledový trn; jak čirý diadém broušený do zrcadlově lesklých pentagonků, o jejichž symetričnosti ještě včera šeptal mi Platón do ucha znaveně zkřehlým hlasem. Téměř cítila jsem jsoucno z jeho dlaní, když mi stářím rozklepanými prsty důvěrně odhrnul vlasy z obličeje a suchem rozpraskanými rty s až subtilní jemností políbil mě na čelo. Vítr naposledy zalaškoval se slaně mořskou vůní, než v Athénách zapadlo slunce.

   A dnes mi Burroughs míří na to samé čelo nabitou zbraní, nervózně přešlapávaje před vlastním synem a přáteli; předloktí rozpíchané do stavu, kdy si ani jeden z nás není jist, zdali se nacházíme v kouři haleném baru či ve společném bytě, na jehož prahu se s pravidelnou nepravidelností zjevují andělé amerických dálek. Světla klubu, kaleidoskopické obrazce a... Dohráli jsme inscenaci, Feťák mačká spoušť.

   Je zítřek. Konečně polykám prášky, abych jednomu z těch andělů neplakala v náručí. Bráním se nutkání zapíjet je alkoholem. Bráním se každýmu jednomu citu, kterej ve mně nedokážou zabít. Proč neměla bych ti dělat Jacka, tisíckrát o tobě psát a tisíckrát nás oba ztrácet? A pak opeřenec začne prorokovat, že vlastně chce i nechce zároveň mou dávno zupřímněnou přelétavost, zatímco jak duch rozpíjí se mezi řádky Cest.

   Dost. Jak kdybych neměla bych si psát vlastní příběhy...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky